soyle bir sey vardi eskiden, "ne ozledigini bilmeden ozlemek." sanirim bir 5 yil olmustur bu cumleyi son kez kurali. simdi ozlem var mi, yok mu cumlesi anlamsiz. ortada bir ozlem yok cunku. bir bosluk, belki yapilanlarin, yapilmayanlarin, soylenenlerin ve soylenmeyenlerin -pek tabii yapilAmayanlarin da, soylenEmeyenlerin de- toplamindan veya cikarimindan elde kalanlar var. elde kalanlar yorucu. bildigim bu...

karantina nedeniyle de olsa 2 yil sonra ailemin sehrine ve evine geri dondum. 1.5 ay oldu sanirim. bu arada cok uzun sure once gelen bir koliyi acma firsati da buldum. kitaplarima kavusmak guzel. iclerinden bir de imzali kitap vardi. hasan ali'yi ve nâzim'i cok seven arkadasima verdim kalem koleksiyonumun hatiri sayilir bir bolumuyle birlikte. ve evdeki gazete kupurlerimi, biriken her seyimi didik didik etmeye basladim. cop haline gelen oyle cok esya olmus ki inanmakta gucluk cektim. bu kadar seyi ben mi biriktirmisim yillarca ve ustelik daha sadece yarisini acmisken kolilerin. buna da inanmak hayli guc. kelimeleri dokmek de... ne demisti bilge karasu "konusmak guc, hantal kelimelerle yetiniyor insan."

yine karantina nedeniyle kafama estikce sinif rehberligini yaptigim ogrencilerimle ders bahanesiyle internetten bulusuyoruz. daha once de bu duyguyu yasamistim ama ben bir seyler anlatirken bazi ogrencilerimin gozlerinin parlamasi hala ama hala gozlerimi yasartiyor, mutlu ediyor. var olsunlar.

evde hergun duzenli spor yapmaya basladim. birkac mekik, 4'er kilodan agirlik sinav vs. iyi geliyor mu bilmiyorum. yalniz bel agrilarimin artik daha fazla nuksettigini, bunun psikolojik etkilerini tahammulu zor bir noktaya getirdigini biliyorum. teshis de yok tedavi de sadece aile hekiminin verdigi bir kutu agri kesici. ki o da arkadasim oldugu icin telefonda tarif ettigim kadar.

star trek evreninin 3. dizisini de bitirdim bu bahaneyle. dunaya'ya bakis acimi degistiren, politik dusuncemi sekillendiren boyle bir dizinin daha dogrusu evrenin varligi beni mutlu ediyor. "no man has gone before" geriye 2 dizi kaldi. 7'ser sezondan ortalama 25'er bolum 175 bolum yapiyor. izlemeye kiyamadigim IT Crowd dizisi gibi kalan bu 2 diziyi de 2-3 yilda bitirmeyi dusunuyorum. diger dizi ve filmlere devam tabii.

buraya yazdigim cogu seyden cogu zaman pisman olup yayinlamadan siliyorum. bir seyleri yazarak anlatmak bana artik uzak geliyor. bugunlerde yazdigim seyler bir sinema sitesinde mustear isimle yayinlaniyor ve bu mustear isim beni nedense mutlu ediyor.

oyleyken boyle...