(D) Binbaşı Data: Doktor, hayatın tanımı nedir?

(B) Dr. Baverly: Bu büyük bir soru. Neden soruyorsun?

Binbaşı Data: Bir hipotezi test etmeme yarayacak bir tanım arıyorum.

(B) Dr. Baverly: Pekala, en geniş bilimsel tanımıyla, hayat bitkilerin ve hayvanların yiyecek tüketmesini, bundan enerji elde etmesini, büyüyüp çevreye uyum sağlamasını ve çoğalmasını sağlayan şeydir.

Binbaşı Data: Bu özellikleri gösteren her şey canlı mıdır?

Dr. Baverly: - Genel olarak evet.

Binbaşı Data: - Peki ya ateş?

Dr. Baverly: Ateş mi?

Binbaşı Data: Evet. Enerji üretmek için yakıt tüketir, büyür, çoğalır. Tanımınıza göre ateş de canlı mıdır?

 Dr. Baverly: Ateş bir kimyasal reaksiyondur. Aynı şey büyüyen kristaller için de geçerli ama biz onlara canlı demiyoruz.

Binbaşı Data: Peki ya ben? Ben büyümüyorum. Çoğalmıyorum. Yine de canlı olarak görülüyorum.

Dr. Baverly: Bu doğru ama sen benzersizsin.

Binbaşı Data: Bu doğru mu merak ediyorum.

Dr. Baverly: Data, sormamda sakınca yoksa... Otursana.  Tam olarak nereye varmaya çalışıyorsun?

Binbaşı Data: Dr. Soong'un laboratuvarında bir parçalar topluluğu olduğum anla canlandığım an arasında ne oldu merak ediyorum.  Bana hayat veren şey neydi?

Dr. Baverly: Wesley de küçükken benzer bir soru sormuştu. Cevaplamaya çalıştım ama söylediğim her şey yetersiz kalıyordu. Sonra farkına vardım ki bilim adamları ve filozoflar hiç bir sonuca ulaşamadan yüzyıllarca bu soruyla boğuşmuşlar.

Binbaşı Data: Bu sorunun cevaplanamayacağını mı söylüyorsunuz?

Dr. Baverly: Hayır. Diyorum ki hayatımız boyunca bu soruyla mücadele ederiz ama önemli olan bu mücadeledir. Evrendeki yerimizi tanımlamamıza yardımcı olan budur.

Binbaşı Data: Sanırım anlıyorum doktor.

Dr. Baverly: Pek yardımcı olamadım sanırım.


*Video kaynağı: 
Star Trek Next Generation S06E09 (The Quality of Life)
Lt. Data and Dr. Beverly Crusher