Zamanın hızlı aktığı, her yere yetişmek zorunda olduğumuz, bazen abartıp aynı anda birkaç yerde olmamızı isteyen bir devrin insanlarıyız. Bu, herkesin sıralamaktan kaçınmadığı, aksine birer lütuf gibi sıralanan mazeretten sonra esas konuya yani hiçbir şey yapılmamasına rağmen bakarız bir ara, düşünürüz sakin bir anda kisvesi ile ertelemenin, unutmanın, düşünmek istememenin, getirdiğiyle ötelemenin, ötelemek istemenin, "Küpürden notlar" Her şeyi ertelemenin zamanı gelince etraflıca düşünmenin, yeri gelince de pat diye söylemenin sırası da gelir bir yazının, şiirdeki dizenin, kısa bir notun, bir şarkının ismi vs. Hayat dediğimiz de bu bence. —çoğu zaman— Neye öncelik vereceğini bilmeden rastgele ve şans eseri yaşmak —kısmet bu ya— bazen de tutturmak.
Sadede gelelim... İki gece önce uzun zaman sonra ilk kez bir şey yaptım ve bir kitap ekini baştan sona okudum. Bilenler, daha çok Radikal Kitap'a önem verdiğimi zannediyor, aslında doğru da biliyorlardı 3-4 ay öncesine kadar. Derviş Şentekin'in yazı yazmayı bırakması, Hande Öğüt'ün uzun zaman yazmaması, Zeynep Heyzen'in (twitter hesabından öğrendiğim kadarıyla) ayrılmasından sonra sadece Semih Gümüş için almaya devam ettiğim, ama onun da yazmak ile yazmamak arasında kararsızlığından ötürü 5 yıllık (kiminize göre küçümsenecek bir arşiv yüzüme vurmayın kalbinizi kırarım bak lütfen diyorum) Radikal Kitap serüvenime son verdim. Sadece bunlar değil elbette. Popüler kültüre ilah gözüyle bakan yayın politikasını da dev puntoyla yazın İstiklal'in ortasına konan demirören avmnin* tabelası gibi koyun. Sadede geleyim dedim, gelemedim. Alışmış olmanız lazım benim bu tutturamama konusuna. Ne diyordum: İki gece önce uzun zaman sonra ilk kez bir şey yaptım ve bir kitap ekini baştan sona okudum. O kitap eki Gülten Akın ve Yaşar Kemal'in kapakta olduğu 2 Ocak 2014 tarihli 1246 sayılı Cumhuriyet Kitap ekiydi. Okurken bazı yerlerini çizdim. Başkasını elime almışken fotoğraflarını çekip paylaşmayı düşündüm. Önce hiçbir bilgi vermeden tumblr bloguna eklerim diyordum, ama orada heba olur diye birkaç notla buraya almanın daha doğru olduğunu düşündüm. Küpürler aşağıda. İşinize yararsa ne mutlu. Bu yazıyı çalmaya değer bulmayacağınızı bildiğimden görselleri istediğiniz gibi çalıp kullanabilirsiniz. Telif hakkı konusunda da sorun çıkarsa ekime kadar...

* Fotoğraf: Erhan Arık / Nar Photos (22 Şubat 2014 #sansüredurde gösterilerinden)


Celâl Üster, Yeryüzü Kitaplığı

Cevat Çapan, Şiir Atlası

Selçuk Altun, Kitap İçin

Selçuk Altun, Kitap İçin


Selçuk Altun, Kitap İçin