Amorgoslu Semonides'in Kadınlar Üzerine kitabini Notos, Alova cevirisini oldukca luks bir basimla yayinlamis birkac yil once. Fiyati da buna gore bayagi tuzlu. Boyle bir kitabin boyle luks bir baskisi -en azindan kendim icin- ne kadar gerekliydi demeden gecmiyorum.
Neyseki zaten yayinevi 2 yil once gondermisti de kitaplari karistirirken cikti karsima yoksa bu kitaba o kadar para verseydim saglam laf ederdim kendime. Neyse...
Kitap basta iyi gidiyor, uzunca yazilar, kadin cesitlerinin (hayvanlara benzetilerek) tanitimi vs. daha sonra sanirim gunumuze ulasmayan (ya da eksik ulasan) kisimlar geliyor ki zurnanin zirt dedigi yer buralar oluyor. Bi' halt anlasilmiyor. Hades, Athena, Europides ve antik cag cografyacilarindan Strabon'a denk geliyoruz. Bir da tabii Zeusa.
Kitabi bitiremedim, bitirmek icin kivranmak yerine baska kitaba basladim. hem belki zamani gelmemistir. belli mi olur?

alti cizili rastgele bir yer, tadimlik niyetine:

§ Bana kalirsa, sevmeyin derim o kadar kara bahtinizi ey insanlar, ne de eziyet edin kendinize gizleyip icinizde onca buruk aciyi. sf: 14

her erkek elin karısında kusur bulur da
göklere çıkarır sıra gelince kendi karısına.
aymayız bir türlü: aynı bokun soyuyuz
hepimiz.
en buyuk beladır çünkü kadın zeus'un yarattigi...

sf: 30