Sözlüklerde hakkında yazılanları okuyana kadar savaş filmi zannettiğim, baştan sona buna göre izleyerek "bu dünya kötü insanların elinde. dünya bok gibi bir yer haline geldi. barış yalan. bla bla bla" düşünceleri dönüp duruyordu kafamda. Filmi çakırkeyf bir halde izlediğim için de olabilir bu düşünceler. Şimdi sözlükteki hergelelerin yazdıklarını okuyorum da, onlara göre ben bildiğin sinema -tamam cahilim, ama ben de biliyorum bir şeyler lan!- cahiliymişim. Kabul, bazı yerler cidden komik,(hele şu komutanın Rus elçisine "seni komünist hergele" dediği yer ve binbaşının bombayla birlikte düşüp üstünde rodeo yaptığı sahnede güldüm, "adam bok yoluna gitti" bile dedim.) ama bunlar da savaş filminin ağır havasını dağıtmak içindir diye düşünüyorum. Bence kara mizah değil onu geçelim, geçelim, ama bir şeyler söyleyemeyeceğim. Düşünmem lazım biraz daha ya da ne bileyim. Öte yandan, Dr. Strangelove'ın Hitler'e selam çaktığı (o selamın adı neydi yahu?) sahne de ırkçılığın ve ariliğin bu dünyaya daha çok çektireceği düşüncesini tekrar tekrar kalıma getirmiştir.
Filmin sonunda çalan Vera Lynn`in We Will Meet Again` şarkısı ve bombaların patlarken ki görüntüler hoş bir final oldu. Açıkçası ben;  2001 A Space Odyssey finalinde söylediğim gibi "yine yaptı yapacağını ibne kubrick dedim. Neyse izlenmesi gereken filmlerden biri diye not düşüyorum buraya. En kısa sürede edinilip izlenilmesi dileğiyle.